မနက္စာစားအျပီးမွာ က်ေနာ့ဧည့္လမ္းညႊန္နဲ႕ေတြ႕ပါေရာ။ သေဘာေကာင္းပံုပါပဲ။ သူရဲ့ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ တခုကို က်ေနာ္စိတ္အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ခင္ ၾကိဳေျပာျပီး ခြင့္ေတာင္းထားခဲ့တယ္။ အလုပ္တဖက္နဲ႕မုိ႕ သူ႕ရဲ့တာဝန္ခ်ိန္ ေန႕လည္တနာရီမထိုးခင္အထိပဲ သူက က်ေနာ့ကိုလိုက္ပို႕ႏိုင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ေနလည္ပိုင္းကို သူနဲ႕က်ေနာ္ညွိျပီး သူ႕ရဲ့ Tuk Tuk ဆရာကိုညႊန္ၾကားလိုက္ပို႕ခိုင္းဖို႕ပဲ။
မနက္ပိုင္းမွာ အန္ေကာ၀ပ္ ဧရိယာထဲကို ဝင္ဖို႕ လက္မွတ္၀ယ္တယ္။ သံုးရက္စာတခါတည္း ဝယ္လိုက္တယ္။ ကန္ေဒၚလာ ၄၀ေပးရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဧည့္လမ္းညႊန္လိုက္ပို႕တဲ့ ဘုရားေတြကို တခုျပီးတခု။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ အေတာ္ေလး စနစ္တက် လုပ္ထားတာကိုေတြ႕ရတယ္။ လမ္းေတြဟာ ေျဖာင့္ျပီး မ်က္စိတဆံုး ေကာင္းလိုက္တဲ့ လမ္းေတြ။ အဲ့လိုမ်ိဳးျဖစ္ေစခ်င္လိုက္တာလုိ႕ စိတ္ထဲကရည္မိတယ္။ အေပါ့အပါးသြားဖို႕ကိုလည္း သန္႕ရွင္းသပ္ရပ္တဲ့ အိမ္သာေတြမွာ လက္မွတ္၀ယ္ထားျပီး ပိုက္ဆံေပးစရာမလိုဘူးဆိုတယ္။ ကင္မရာခြန္ဆိုတဲ့ ကိစၥလည္း ဘယ္ဘုရားမွာမွ ထပ္မေပးရေတာ့ဘူး။ မဟုတ္ရင္ ကင္မရာတခုလံုး မွာ ဟိုဘုရားကခ်ိတ္တဲ့အခြန္စာရြက္ ဒီဘုရားကခ်ိတ္တဲ့အခြန္စာရြက္ အဂၤုလိမာဠလိုကို ျဖစ္ေနတတ္တာ။
က်ေနာ့ကို ပထမဆံုး လိုက္ပို႕တဲ့ေနရာက Preah Khan ပါ။ က်ေနာ္က အစိမ္းေရာင္ေက်ာင္းလို အမည္ေပးခဲ့တယ္။ ေရညွိေတြနဲ႕ ဖံုးလႊမ္းေနတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ေပါ့။ အထဲမွာ ရွိတဲ့ ရုပ္တုေတြဟာ အစိမ္းေရာင္ေတြေၾကာင့္ ပိုၾကြရြလွပေနတယ္။ စာၾကည့္တုိက္လို႕ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အေဆာက္အအံုတိုင္းဟာ တုိင္လံုးၾကီးေတြနဲ႕ ႏွစ္ထပ္ အျမင့္ရွိျပီး အျမတ္တႏိုးထားတဲ့ ေနရာမွန္း သိသာေစခဲ့တယ္။
ေနာက္တေနရာက Neak Pean ပါ။ ေရကန္အလယ္မွာ တည္ထားတဲ့ နဂါးရံုဘုရားလိုမ်ိဳး။ မိုးရာသီမွာ အေတာ္ေလး လွတယ္လို႕ ဆိုတယ္။
ေလွကားေတြ အျမင့္ၾကီးတဆင့္ျပီးတဆင့္ တက္သြားတဲ့ Ta Keo ကိုတက္ရတာ ေမာေပမယ့္ မတက္ဘူးလို႕ မျငင္းပယ္ခဲ့မိဘူး။ မင္းသံုးဆက္ေတာင္ အဆင့္ဆင့္ လက္လႊဲတည္ခဲ့့ျပီး ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ မတည္ခဲ့ႏုိင္ဘူး။
သစ္ျမစ္ေတြ အမ်ားၾကီးက ရစ္သိုင္းဆြဲလႊဲေနတဲ့ Ta Prohm ေၾကာင့္ ရုပ္ရွင္ကားတကား ဟာ စိတ္ထဲမွာ ျပန္ႏိုးလာခဲ့တယ္။ သစ္ျမစ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ပိုလွလာသလား၊ ပိုပ်က္စီးသြားသလားဆုိတာကိုေတာ့ အခ်ိန္က စကားေျပာပါလိမ့္မယ္။
ဘုရားေတြ စုထားသလို လက္ရာမပ်က္ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေနတဲ့ Thommanon ကလည္း ဓါတ္ပံုရိုက္လို႕ သိပ္လွတယ္။ ရုပ္ထုေတြ ပန္းၾကြ ပန္းပုေတြဟာ သူ႕ေခတ္ရဲ့ တိုးတက္ထြန္းကားတဲ့ အႏုပညာကုိ မားမားမတ္မတ္ ေဖာ္ျပေနတယ္။ တကယ္ ဓါတ္ပံုရိုက္လုိ႕ လွတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာေရာက္မွ က်ေနာ့ကင္မရာ ခလုပ္ႏွိပ္လို႕ မရေတာ့ျပန္ဘူး။ ဘယ္လိုမွ ဆက္ရိုက္လုိ႕ မရေတာ့တာမုိ႕ ဧည့္လမ္းညႊန္လက္ထဲကို ထည့္ထားတဲ့ ကင္မရာအေသးေလးကို ျပန္ေတာင္းရတယ္။ ဒီတေခါက္လည္း ပ်က္ျပန္ျပီကြာလို႕ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့ေနမိတာ တကယ္တမ္းက မွားသြားတယ္။ စကၤာပူျပန္ေရာက္မွ စစ္ၾကည့္ေတာ့ ဒီတေခါက္ပ်က္တာ Kit lens ပဲျဖစ္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ခရီးေတြအကုန္လံုးကို ကင္မရာအေသးနဲ႕ စိတ္တိုင္းမက်စြာ ရိုက္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။
ေန႕လည္စာ စားဖို႕ ျမိဳ႕တံခါးၾကီးကေန ျပန္ဝင္ခဲ့တာကို အမွတ္တရ ရိုက္ျဖစ္ခဲ့ေသးတာ။ ဧည့္လမ္းညႊန္က အလုပ္ခြင္ ဝင္သြားျပီမို႕ က်ေနာ့ကို ေန႕လည္ပိုင္း TUK TUK ဆရာက ပန္းေရာင္မင္းသမီးေလး ရွိတဲ့ ေနရာကို လိုက္ပို႕ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ေရာက္တဲ့ ရက္ပိုင္းက မိုးလည္းမရြာ ေနလည္းမပူပဲ ေဆာင္းတြင္းတခုလို ေအးျမျမရွိေနတာမုိ႕ ေနဝင္ေနထြက္ ဓါတ္ပံုေတြ ရိုက္ခြင့္မသာတာကလြဲရင္ ေနလုိ႕ထုိင္လို႕ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။
ခမာတုိ႕ရဲ့ ေက်ာက္မ်က္ရတနာလို႕ တင္စားေခၚၾကတဲ့ Banteay Srei ဟာအမည္နဲ႕ ထိုက္တန္ရံုမက ေက်ာ္လြန္ေနခဲ့တယ္။ အႏုစိပ္လြန္းတဲ့လက္ရာေတြဟာ သဲေက်ာက္အနီေရာင္ေတြေပၚမွာ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ကင္းမဲ့စြာ ရွင္သန္ေနလ်က္။ ဇာတ္နိပါတ္ေတြကို ေဖာ္ျပထားတဲ့ နံရံအမြမ္းအေျပာက္ေတြဟာျဖင့္ ကမာၻ႕ ခရီးသြား ဧည့္သည္တိုင္းကို ဖမ္းစားထားႏိုင္တယ္ဆိုတာ မလြန္ဘူး။ ဟိႏၵဴဘာသာလႊမ္းမုိးမွဳ ျဖစ္တဲ့ ရာမဇာတ္ေတာ္ထဲက သုခ်ိပ္နဲ႕ဘာလီ၊ ေခါင္းဆယ္လံုးရာဝဏတို႕ဟာ အဲ့ဒီေခတ္ကတည္းက စခဲ့တယ္။
အေဆာက္အအံုေတြတင္ နီေစြးေစြးျဖစ္ေနတာမဟုတ္ပဲ သူ႕ဆီကို ေခၚေဆာင္တဲ့ လမ္းကိုယ္တိုင္ကိုက နီေနခဲ့တယ္။ တရက္တည္းနဲ႕ သြားတာလာတာ အေတာ္ေလးမ်ားသြားခဲ့တယ္။ ေနာက္တေန႕ အစီအစဥ္ကို ၾကိဳသိခြင့္ မရွိတာလည္း ရင္ခုန္ရျခင္းတမ်ိဳးပါပဲ။ အခုထိ က်ေနာ္ အန္ေကာဝပ္ကို မေရာက္ေသးဘူး......
No comments:
Post a Comment