ျမန္မာစာကုိ စသင္သည္မွာ သူငယ္တန္းမွပင္ျဖစ္သည္။ ကၾကီးေရးက ကေန အ, အေမ တို႕တိုင္းျပည္ အထိ။ အ,အေမ တို႕တုိင္းျပည္ ငါတို႕ခ်စ္တဲ့ေျမ ဆိုခဲ့သည္မွာ ၾကာျပီ။ ခ်စ္သည္ဆိုသည္မွာ အမ်ိဳးကိုခ်စ္ေသာ ၀ံသာႏုရကၡိတ တရားျဖင့္ ယွဥ္ရာ၏။ အမ်ိဳးကိုေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ စာေပယဥ္ေက်းမွဳကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႕ လူမ်ိဳးကို မေပ်ာက္ပ်က္ေစျခင္းငွာ လူတိုင္းမွာပင္ တာ၀န္ရွိသည္။ ေခတ္လူငယ္တို႕ဆိုသည္မွာ လူၾကီးတို႕၏ တာ၀န္မ်ားကို ပုခံုးေျပာင္းယူရစျမဲ ျဖစ္ရာ အမ်ိဳးကိုေစာင့္ေရွာက္ေသာ လူငယ္မ်ား သာပင္ ျဖစ္သင့္သည္ မဟုတ္ေလာ။
အကၡရာကူးေျပာင္းပံုမွ စ၍ က်ေနာ္တို႕ ေလ့လာမွတ္သားဖူးျပီးျဖစ္သည္။ ျမန္မာစာသည္ သူ႕ေနရာ သူ႕စည္း သူ႕ကမ္းႏွင့္ပင္ရွိပါသည္။ တျခားဘာသာစကားမ်ားျဖင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္လွ်င္ စကားလံုးၾကြယ္ပိုးၾကြယ္၀ႏိုင္ျခင္းကပင္ အေတာ္ေလး အားသာလွသည္။ သတ္ပံုသတ္ရာမ်ားကိုလည္း ေရွးလူတို႕ ျပဌာန္းထားၾကသည္။ ျမန္မာသဒၵါကိုလည္း ပဥၥမတန္းမွ စ၍ပင္ သင္ၾကားခဲ့ရသည္။ နာမ္ျဖစ္သည္ ၾကိယာျဖစ္သည္ နာမ၀ိေသသနျဖစ္သည္မွအစ ပုဒ္အထားအသို အဆံုး သင္ခဲ့ဖူးသည္။
သို႕ပါေသာ္လည္း လမ္းလြယ္၍လား၊ သင္ၾကားမွဳစနစ္မ်ားေၾကာင့္လား ေခတ္လူငယ္တို႕၏ သတ္ပံုမ်ားမွာ မွားသည္ထက္မွားေနသည္ကို ေတြ႕ေနရသည္။ အသို႕ဆိုလွ်င္ က်ေနာ္ေကာ မမွားဘူးလားလို႕ ေမးစရာရွိပါသည္။ က်ေနာ္လည္း မွားပါသည္ မွားတတ္၍ ပိုမမွားေအာင္ ဂရုစိုက္ရင္း အမွားနည္းဖို႕ အားထုတ္ေနပါသည္ဟု ေျဖလိုသည္။ ဆရာၾကီးလုပ္ခ်င္၍လည္းေကာင္း၊ လူေပၚလူေဇာ္ လုပ္ခ်င္၍လည္းေကာင္း ေရးျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းသိေစလိုသည္။
အမ်ားအားျဖင့္ တသတ္ႏွင့္ ကသတ္ အသံုးကို မကြဲသူမ်ား ေတြ႕ရဖန္မ်ားလာေသာအခါ ယခုစာကို ေရးမိသည္။ ေက်ာင္းတက္ ႏွင့္ ေက်ာင္းတတ္၊ စာတက္ႏွင့္ စာတတ္၊ စာဖတ္ႏွင့္ စာဖက္ အသံသာတူ၍ စာလံုးေပါင္း မတူေၾကာင္းကို သတိမမူမိေသာ ေခတ္လူငယ္တို႕ကို ျပဳျပင္ေစလိုပါသည္။ တက္ကို အျမင့္တက္ေသာ ေနရာမ်ိဳးမွာ သံုး၍၊ တတ္ကို တတ္ေျမာက္ျခင္းဆိုေသာ ေနရာမ်ိဳးမွာ သံုးပါသည္။
အျခားေသာ သတ္ပံုအမွားမ်ား၊ ပုဒ္အထားအသို အမွားမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ေနဆဲျဖစ္သည္။ အမွားမ်ားကို ျမင္ဖန္မ်ားလာေသာ အခါ အမွန္ထင္ျပီး ေနာက္ပိုင္း အမွန္ေတြ အမွားျဖစ္လာမွာကို ေၾကာက္ပါသည္။ အမွားကို သိသူသည္ အမွန္ျပင္ဖို႕၊ အမွားကိုျမင္လွ်က္ ေထာက္ျပေပးရဲသူမ်ားျဖစ္ဖုိ႕ က်ေနာ္တို႕ လိုအပ္ေနသည္။
ျမန္မာျပည္ခ်စ္ေၾကာင္းကို Facebook ေပၚမွာ စာတေၾကာင္း ခ်ေရးမယ့္အစား၊ ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပစရာ မလိုပဲ တကယ့္ ရင္ထဲက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို တည္ေဆာက္ဖို႕လိုပါသည္။ အမ်ိဳးကိုခ်စ္သူ အမ်ိဳးကို ေစာင့္ထိန္းသူ ေခတ္လူငယ္မ်ား တုိးတက္မ်ားျပားေစျခင္းငွာ ဒီစာျဖင့္ ႏွိဳးေဆာ္လိုက္ရပါေတာ့သည္။
သတ္ပံုမ်ားအေၾကာင္း လိုက္ရွာေသာအခါ စိတ္၀င္စားစရာ စာေလးတပုဒ္ကိုေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ ေအာက္မွာ မူရင္းလင့္နဲ႕တကြ က်ေနာ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ အားလံုးပဲ ျမန္မာမွန္ၾကပါေစ…
မမွားေစလို သတ္ပံုကို ရြတ္ဆို မွတ္သားလိုက္နာမည္
- ဂ ငယ္သံပါ က႐ုဏာ ကႀကီး နဲ႔ပဲ ေရးရသည္။
- သစ္ပင္ ခ်ဳံႏြယ္၊ ခ်င့္ခ်ိန္တြယ္၊ ခ်ီးက်ဴးကိုလည္း ပင့္ရသည္။
- ေစာင္ျခံဳေကြးတယ္၊ ျခယ္မႈန္းတယ္၊ ျခယ္လွယ္ကိုလည္း ရစ္ရသည္။
- င ရရစ္မွာ ဟထိုးမပါ၊ ရန္ၿငိဳးတစ္ေခ်ာင္းငင္ ေရးရသည္။
- မၾကာမီမွာ ဟထိုးမပါ၊ မွီခိုမွာေတာ့ ေရးရသည္။
- မ ရရစ္မွာ ဟထုိးမပါ၊ မွ်ားကို ျမားလို႔ ေရးရသည္။
- ေလျပည္ညင္းမွာ ဟထိုးမပါ ေျပကို ျပည္လို႔ ေရးရသည္။
- ညည္းညဴ ညည္းတြား အေရးအသား ညမ်ားနဲ႔ပဲ ေရးရသည္။
- ေယာက်္ား ေရးရာ ငသတ္မပါ ကႀကီးမွာပဲ အသတ္တင္သည္။
- ပစ္လႊတ္၊ ပစ္ခြာ၊ အမႈိက္ပစ္ရာ၊ ရ ရစ္မပါဘဲ ေရးရသည္။
- ဟထိုး ဘယ္မွာ တစ္ေခ်ာင္းငင္ညာ လွည့္ကာဆြဲလို႔ ေရးရသည္။
- အဆို အမွာ ေနာက္၀ွိက္မွာ အဆံနဲ႔လည္း ေရးရသည္။
- ရ ဆို အဆံနဲ႔ပဲ ရစ္ကာဆြဲ ရႏွင့္ ၇ (ခုႏွစ္) ကြဲရမည္။
- ‘မ’ ပါလွ်င္ ဘဲ၊ မပါပဲ၊ ပဲႏွင့္ဘဲတို႔ ကြဲျပားသည္။
- လူအခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ျခင္း၊ ခ်င္းႏွင့္ျခင္း တို႔ ကြဲျပားသည္။
- ေတာေတာင္ စိမ္းလန္း၊ စိတ္စြဲလမ္း၊ စိမ္းလန္း စြဲလမ္း ကြဲျပားသည္။
- တသတ္ ကသတ္၊ ထိုႏွစ္ရပ္၊ ပညာတတ္မွာ ေရာတတ္သည္။
- အေပၚကုိတက္၊ တတ္ေျမာက္လ်က္၊ တက္ႏွင့္ တတ္တို႔ ကြဲပါသည္။
- ေဒါသ သိမ္းဆည္း၊ အမ်က္မႀကီး၊ သည္းခံကိုလည္း ‘ည’ သတ္သည္။
- င ရရစ္မွာ ေၾကာ္ျငာလာ၊ ညနဲ႔ေရးေတာ့ သတင္းေၾကညာ။
- ေက်းငွက္တြန္က်ဴး၊ ယပင့္က်ဴး၊ လြန္ၾကဴးကိုေတာ့ ရရစ္သည္။
– အက်ဴိးရလာဒ္ ‘ဒ’ ေဒြးသတ္၊ ဆုလာဘ္ကိုေတာ့ ‘ဘ’ သတ္သည္။
- ဂဏန္းေရတြက္ ‘စ’ သတ္ထည့္ တစ္ ႏွစ္ တ လည္း ကြဲပါသည္။
- ေရးေတာ့အမွန္ ဖတ္အသံ ျမန္မာမွန္က သိရမည္။
အထက္ပါ ကဗ်ာရဲ့ မူရင္းလင့္ပါ https://mandalaygazette.com/135694
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
-
ကျမ တရားစခန်းဝင်တယ်ဆိုတော့ အကြောင်းသိတချို့က အံ့ဩကြတာလည်း ရှိ..
သာဓုခေါ်ကြတာလည်း ရှိပါတယ်။
ဟုတ်တာပေါ့... ကျမက တရားထိုင်တယ်ဆိုတဲ့ ဘာဝနာကိစ္စနဲ့ အတော်အလ...
2 months ago
No comments:
Post a Comment