17 June 2009

ျမင္ေစခ်င္စမ္းလွသည္

ပိေတာက္ေႏြကေဆာင္းပါးေလးပါခင္ဗ်ာ

ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သတ္လို႕သင့္ဘ၀မဂၢဇင္းမွာ ဖတ္ဖူးခဲ့တာၾကာပါျပီ။ ၉၈ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံုး အဆင့္၀င္သူတစ္ေယာက္ရဲ့ စာေလး။ စင္ကာပူႏိုင္ငံကို ရက္တိုသင္တန္းတစ္ခုမွ သူ႕ရဲ့အေတြ႕အၾကံဳ။ အဓိကျပႆနာက လက္ေတြ႕ပိုင္း အားနည္းမွု နည္းပညာပိုင္းခ်ိဳ႕တဲ့မွု စသည္။ အခုလုပ္ငန္းခြင္ထဲေတြအထိ အဲဒီအရိပ္ဆိုးက ထပ္ၾကပ္ပါေနတုန္း။ ေရွ႕အဆက္ဆက္က အစ္ကိုၾကီးအစ္မၾကီးေတြလည္း ၾကံဳဖူးၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ၾကံဳေတြ႕ေနရေလေတာ့ ေနာက္တက္ညီငယ္ညီမငယ္ေတြကို ဒီအရိပ္ဆိုးေအာက္က လြတ္ေျမာက္ျပီး ကိုယ့္ေျခကိုယ့္လက္နဲ႕ အားလံုးရဲ့အလယ္မွာ ျမန္မာေဟ့လို႕ မားမားမတ္မတ္ရပ္ႏိုင္တဲ့ တစ္ေန႕ကို မေသခင္ ျမင္သြားခ်င္လွပါသည္။

က်ေနာ့အျမင္ေလးေတြကို နည္းနည္းေျပာၾကည့္ပါရေစဗ်ာ။

က်ေနာ္ငယ္စဥ္က သိခ်င္စိတ္ျပင္းျပစြာနဲ႕ ဟုိ္ဟာလက္ညွိဳးထုိး ဒီဟာလက္ညိွဳးထိုး ေမးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီကေလးႏွယ္ လွ်ာရွည္ရန္ေကာဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြသာ က်ေနာ့ငယ္ဘ၀မွာ ပဲ့တင္ထပ္ခဲ့တယ္။ တျခားႏိုင္ငံကေလးငယ္မ်ားနဲ႕ က်ေနာ့ငယ္ဘ၀မွာ မ်ားစြာကြာျခားလွပါတယ္။ က်ေနာ္ငယ္စဥ္က ေက်ာက္ခဲ ဆိုတာ ေက်ာက္ခဲလို႕ သိရံုထက္မပိုခဲ့ပါ။ သူတို႕ေတြမွာေတာ့ ဒါက အင္ၾကင္းေက်ာက္ စက်င္ေက်ာက္ ဘယ္အရပ္မွာ ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြ႕ရတတ္တယ္ဆိုတာက အစ သိေနၾကေလရဲ့။

တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားတြင္လည္း လူရာမ၀င္ေသးဟုသတ္မွတ္ကာ စကား၀ိုင္း မွဖယ္ရွားခံရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ဒါငါနဲ႕မဆိုင္ဆိုေသာ အစြဲကိုကုိင္စြဲေစခဲ့သည္အထိ။ လူၾကီးမိဘ ခုိင္းသည္ႏွင့္တေသြမတိမ္းလိုက္နာတတ္သည္။ အေၾကာင္းအက်ိဳးအေကာင္းအဆိုးကို မခြဲျခားတတ္ခဲ့။ ဥပမာတစ္ခုမွာ မိရိုးဖလာဗုဒၶဘာသာေတြသာ ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ ဘာသာတရား၏အႏွစ္အရသာကို သိသူမဟုတ္ခဲ့ပါ။

ဇီ၀ျဖစ္စဥ္ ရူပျဖစ္စဥ္မ်ားကို ငယ္ငယ္ကတည္းက အကြ်မ္းတ၀င္ရွိခဲ့လ်ွင္ စာေတြဖတ္ရေသာအခါ ခက္ခဲမည္မထင္။ အခုေတာ့ စာေတြသည္ စာေတြသာျဖစ္ခဲ့သည္ လက္ေတြ႕ဘ၀နဲ႕ မအပ္စပ္ခဲ့။

သူငယ္တန္းကေန ရွစ္တန္းအထိ လက္ေတြ႕ဆိုတာဘာမွမသိ။ ကာယအခ်ိန္တြင္ သန္႕ရွင္းေရးလုပ္ခိုင္းသည္မွအပ အျခားမရွိ။ ကိုးခရုိင္စိမ္းလန္းစုိေျပေရး နယ္ေျမမို႕ သံုးေယာက္ကို တစ္တြင္းတူး မေလးရွားပိေတာက္ေတြ စိုက္ခဲ့ ေရေလာင္းခဲ့တာေတာ့ ရွိပါေသးတယ္။ နယ္ေျမက်ဥ္းက်ဥ္းေလးမို႕ ဘယ္ၾကိဳဆိုေရး ဘယ္ဖြင့္ပြဲကိုမွ မတက္ခဲ့ရသည္က ျငိမ္းေအးရာအမွန္။ စာၾကည့္တိုက္ဆိုတာ လည္းေက်ာင္းမွမရွိ။ ေလးတန္းေရာက္မွ ဥာဏ္စမ္းေျဖဖို႕ မွန္နန္းရာဇ၀င္တြဲေတြ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးဆီက ငွားမွ စာအုပ္ေတြရွိတာသိရသည္။ သို႕ေသာ္ေနာက္က်ခဲ့ျပီ။

ကိုးတန္းေရာက္္ေတာ့ သိပၼံဘာသာတြဲကို အဂၤလိပ္လိုသင္ရျပီ။ နားလည္ရင္ လြယ္ေပမယ့္ အဂၤလိပ္ဆိုတဲ့ နတ္ကလည္းၾကီး ဘာသာတြဲေတြက မျမင္လြယ္မေတြ႕လြယ္ဆိုေတာ့ အာလံုးအခက္။ ဓါတ္ခြဲခန္းထုတ္ေဖာ္ပံုေတြကို မ်က္စိမွိတ္ျပီးက်က္ခဲ့ရသည္။ ပစၥည္းကမစံု chemical ကမရွိမို႕ ေအာက္ဆီဂ်င္နဲ႕ ဟိုက္ျဒိဳဂ်င္ေပါင္းစပ္ျခင္းသည္ ေရျဖစ္လာသည္ဆိုသည္မွာ တကယ့္ ယံုတမ္းစကားတစ္ခုလို။ မယံုဘူးဆိုရင္လည္း စာေမးပြဲနဲ႕အေလာင္းအစားလုပ္၀ံ့ပါ့မလား။ ထုိနည္းႏွင္ႏွင္ အမီးဘားရဲ့ ေျခေထာက္ေတြလွုပ္ေနတယ္တို႕ သူတို႕မွာ ပံုေသပံုစံမရွိဘူးဆိုတာလည္း ဘၾကီးေအာင္ရဲ့ စကားေတြလို။ မိုက္ခရိုစကုပ္တစ္ခု ဘယ္မွာလြယ္လြယ္ ရႏိုင္ပါ့မလဲ။

ကိုးတန္းႏွစ္၀က္ေလာက္မွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရဲ့အဓိက ပစ္မွတ္က ေက်ာင္းတိုင္း မာလ္တီမီဒီယာျဖစ္ေရး။ မရွိမဲ့ ရွိမဲ့ေလးေတြကို မထည့္မေနရထည့္လိုက္ရတဲ့ ကြန္ျပဴတာဖိုးက ေက်ာင္းမွာ လက္ညိွဳးထုိးျပဖို႕ ပစၥည္းတစ္ခုရခဲ့တယ္ဆိုတာပါပဲ။ ပိုက္ဆံေတြသာေပးလိုက္ရေပမယ့္ ကြန္ျပဴတာမွာ ဘာေတြပါတယ္ ဆိုတာမသိ။ လံုး၀မသိ။ ဆယ္တန္းေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း ထိုနည္းနွင္ႏွင္။

တစ္ဖန္၀ိုင္တီယူဆိုတဲ့ ေက်ာင္းကိုေရာက္ျပန္ေတာ့ စိ္တ္ထဲမွာ စြဲျမဲခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးနဲ႕လြဲခဲ့ျပန္တယ္။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွာ ပစၥည္းေတြစံုမစံုဆိုတာ မသိေပမယ့္ က်ေနာ္တက္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ကေတာ့ ေျခာက္တီးေျခာက္ခ်က္ လက္ေတြ႕မ်ားသာ။ လက္ေတြ႕ခန္းဆရာမရဲ့ ဟဲ့အစိမ္းနဲ႕ေနာ္ဆိုတဲ့ အသံေအာက္မွာ စမ္းသပ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ စိ္တ္ေတြဟာ ငုပ္လွိ်ဳးေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့စျမဲ။ အင္ဂ်င္နီယာဘာသာဆိုတာ စာထိုင္က်က္ေနရံုနဲ႕ မရဘူးဆိုေပမယ့္ေလ။ ပညာဆိုသည္မွာ စာအုပ္ကိုေက်ာ္၍ျမင္ႏိုင္စြမ္းကို ေဆာင္ႏိုင္ရာ၏ဆိုေသာ စကားကို အရမ္းႏွစ္သက္ခဲ့ပါေသာ္လည္း မရွိမဲ့ရွိမဲ့ေက်ာင္းထားေပးရေသာ မိဘမ်က္ႏွာကို ေထာက္ကာ စူစမ္းျခင္း တက္ေျမာက္လိုျခင္း လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ျခင္းမ်ားသည္ တစ္ႏွစ္တစ္တန္းေအာင္ျမင္ေရးေနာက္တြင္ အလိုလို က်ရွံဳးၾကစျမဲ။

လုပ္ငန္းခြင္၀င္ျပန္ေတာ့လည္း အထက္အရာရွိ ေျပာသမွ်သည္ မိမိလုပ္ရန္တာ၀န္ဟုသတ္မွတ္ကာ ျပန္မေျပာပဲ ၾကိတ္မွိတ္္လုပ္တတ္ခဲ့သည္။ ေရွ႕တြင္ေခါင္းညိတ္ျပီး ကြယ္ရာတြင္လုပ္ခ်င္ရာလုပ္တတ္ေသာ အက်င့္သည္ တကယ္ေတာ့ မေကာင္းဟု က်ေနာ္ယူဆပါသည္။ သူေျပာသမွ်တိုင္းမွန္သည္လည္း မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္တို႕၏ ရွက္ရႊံ႕ျခင္း လူေတာမတိုးျခင္းစိတ္ဓာတ္မ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ခါ ဒုကၡေရာက္ေစတတ္ပါသည္။

ေနာက္တက္လူငယ္မ်ား ဤအျဖစ္မ်ိဳးမွ လြတ္ေျမာက္ေစရန္ မည္သို႕မည္ပံု ကူညီႏုိင္ၾကပါမည္နည္း?

မည္သို႕ဆိုေစ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႕ျဖိဳးမွု၊ အတတ္ပညာဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္မွု၊ စူးစမ္းဆင္ျခင္တတ္ေသာ စိတ္တို႕ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ က်ေနာ့ေျမမွ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားကိုျဖင့္ ျမင္ခ်င္စမ္းလွပါဘိေတာ့သည္……

25 comments:

Mogok Thar said...

ညီေလးေရ.. အမီးဘးေတြ အမီးျပားေတြေတာ့ ေက်ာင္းမွာ ၾကည့္ရဖူးတယ္။ မူလတန္းကေန အထက္တန္းေက်ာင္း ေျပာင္းတက္ရေတာ့လဲ အထက မွာ စာၾကည့္တိုက္ၾကီးထဲ ၀င္ စာဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ chemistry, physic လက္ေတြ႔ခ်ိန္ေတြလဲ ရွိခဲ့ေသးရဲ႕။
မန္းတေလးမွာ ေက်ာင္းတက္တုန္းကလဲ Practicalေတြ ဆင္းရတယ္။ စာၾကည့္တိုက္က စာမစံုေပမဲ့ ဖတ္လို႔ေတာင္ မကုန္ခဲ့ဘူးရယ္။
အရာရာ စူးစမ္း ေလ့လာတတ္တာက ၾကီးၾကီး ငယ္ငယ္၊ အရြယ္တိုင္းအတြက္ ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ။ တိုယ္ေတြ ခ်စ္တဲ့ ညီ၊ ညီမငယ္ေလးေတြအေပၚ လမ္းညႊန္ ျပသေပးႏိုင္တဲ့ အကိုတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါေစဗ်ာ။

ကဗ်ာမေလး said...

စာလာဖတ္ပါတယ္ဗ်ာ ... စာလံုးေတြႀကီးေနလို႔ ဘယ္လိုလုပ္ရမွန္းလည္း သိဘူး ... ခက္ခက္ခဲခဲဖတ္ရတယ္ :(

Anonymous said...

ကိုယ့္ဘဝေတြကိုယ္ ျပန္ျမင္ရတယ္ တစ္လံုးမွကို မလြဲဘူး အဲဒီ့အတိုင္းပဲ ... တစ္ခုခုသိခ်င္ရင္ စကားမရွည္နဲ႕ ခိုင္းတာပဲလုပ္ .. စကားေၾကာကိုရွည္တယ္ဆိုတာ သိခ်င္လို႕တစ္ခုခုေမးတိုင္းၾကားရတဲ့စကား ... ဗုဒၶဘာသာသာ ျဖစ္တာ ဘာေၾကာင့္ကိုးကြယ္မွန္း လူမွန္းသိတဲ့ အရြယ္ထိနားမလည္ ... စာဆိုရင္ ဆရာမေပးတဲ့အတိုင္း တစ္ေသြမတိမ္းက်က္ နဲနဲဟိုလႊဲဒီလြဲ အေၾကာင္းအရာေလး လြဲတာနဲ႕ စာေမးပြဲ အဆင့္က ဘိတ္ဆံုးကိုေရာက္ ... စာကိုကိုယ္နားလည္သလို ေရးလို႕ မရဘူးလားေမးေတာ့ .. နင္ကဆရာလား ငါကဆရာလားတဲ့ .. ကာယခ်ိန္ဆို ခံုေပၚေမွာက္အိပ္ ... ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ဆိုတာ တစ္ခါမွကို မျမင္ဖူးတာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ရံုးခန္းမွာလားေတာ့ မသိ .. ( ထင္တာေျပာတာ ျမင္ေတာ့ မျမင္ဘူး ) .. Multimedia Room ေယာင္လို႕မွ ေျခတစ္လွမ္း မခ်ခဲ့ဘူး ( ပိုက္ဆံေတာ့ ထည့္ခဲ့ရတယ္ ) .. တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ ပရက္တီကယ္ လုပ္တယ္ အေယာက္ ၁၀၀ ေလာက္ကို ပစၥည္းတစ္ခု ... လုပ္ရတဲ့သူက ေယာင္ဝါးဝါး မလုပ္ရတဲ့ သူက ေနၾကာေစ့စား ... complain တက္ခြင့္ ဘယ္ေတာ့မွမရ ... ေနာက္ဆံုးေရွ႕တြင္ ေခါင္းညိမ့္ ကြယ္ရာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ .. လူႀကီးေတြ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေနာက္ကြယ္မွာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ ေရွ႕မွာ ေခါင္းညိမ့္ေနရင္ ေပ်ာ္ေနတာလားေတာ့ မသိ ... အဲလိုနဲ႕ပဲ ........................
ကူညီဖို႕လိုတာလား ....
ပိုက္ဆံစုဖို႕လိုမယ္ထင္တယ္ ...
ေျမတူးစက္ ဘူဒိုဇာေတြ ဌားမယ္ ေျမလွန္မွ ရမွာပဲ :D

NangNyi said...

ၾကြားတာေတာ့မဟုတ္... စူးစမ္းဆင္ျခင္တတ္ေသာ စိတ္တို႕ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ က်ေနာ့ေျမမွ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားကိုျဖင့္ ျမင္ခ်င္စမ္းလွပါဘိေတာ့သည္…… ဆိုရင္ျဖင့္ ညီညီ့ကိုသာ လာၾကည့္လွည့္ :P

(ဒီဘေလာ့က ဂူးဂဲလ္ဘေလာ့ဂါပဲေပးမန္႔တာကိုး ဒီေတာ့ အရင္အေကာင့္နဲ႔ပဲ မန္႔သြားရတာေပါ့..)

sait phay yar said...

ကိုကိုကေတာ့ေနာ္... ေက်ာၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာၿပ.. အင္း

ခမ္းကီး said...

အေဟး....
က်ေနာ္တို႔ထက္ သာေသးတာေပါ့ (အထက္တန္း သိပၸံတြဲ)က..

က်ေနာ္တို႔ဆို ေက်ာင္းေဘးပတ္လည္က ေရညွိပင္ေလာက္ပဲ လက္ေတြ႕ျပခဲ့ၾကရတာ.. အဟီး..

မ်ိဳးပြါးျခင္း၊ မ်ိဳးစပ္ျခင္းအခန္းဆို ဆ၇ာမေတြက အဂၤလိပ္ကေန ျမန္မာ၊ ျမန္မာကေန ပအို၀္းလို၊ ကရင္လို ျပန္ေပးခဲ့ရေသးတယ္။ ^__^

Sein Lyan Tun said...

မေဝးေတာ့တဲ့ အနာဂတ္မွာ
ဘယ္ေတာ့လဲဆိုတာေတာ့ မေဝးေတာ့တဲ့ အနာဂတ္ပဲ
ခင္မင္ေလးစားစြာၿဖင့္
ဖိုးစိန္

khin oo may said...

ၿမင္ေစခ်င္စမ္းလွသည္

(ဓါတ္ပံဳမ်ားၿပမလားလုိ႕ သုတ္ေၿခတင္လာတာ. ဟူး...)

khin oo may said...

ဖတ္ၿပီး ၿကက္သိမ္းေမြးညင္းေတာင္ ၿဖစ္မိတယ္။

khin oo may said...

ဒီေန႕အတြက္ပထမဆံုးလာဖတ္တဲ႔ဘေလာ႕ပါ။

khin oo may said...

ဓါတ္ပံုနဲ႕မ်ွားတာကုိး ...အဟင္႕။

khin oo may said...

ဟယ္.........ေလးခုေတာင္ဖစ္သြားၿပီ။

Rita said...

မေတြးခ်င္ေတာ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြ !!!
တို႔ေတြေနာက္မွာ ပိုပို ဆုိးလာတယ္ မထင္ဘူးလား။
မထင္ဘူးဆိုရင္ အလယ္တန္း သမိုင္းစာအုပ္ေလး တခ်က္ဖြင့္လိုက္ၾကည့္ပါ။ ေနာက္အဲဒီထက္ဆိုးစရာ ႐ွိေသးလား။

႐ွိေသးတယ္ ဆရာ။ လာဦးမွာ။

႐ြာသားကို တက္ဆူးကိုး ကူ႐ိုယာနာဂီ စာအုပ္ ေပးဖတ္ခ်င္တယ္။ (ေပးဖတ္ခ်င္တယ္သာ ေျပာတာ။ ပါမလာဘူး။ Kinokunia မွာေတာ့ ေတြ႕မိတယ္။ ဖတ္ခ်င္၀ယ္ဖတ္။)

ဒုတိယ ကမၻာစစ္မတိုင္ခင္က ဂ်ပန္ရဲ႕ မူလတန္းပညာေရးဟာ ဘယ္လိုလဲ ဆိုတာ။ အေၾကာင္ေပါင္း တထိန္မကဘူး။ အႀကိမ္ေပါင္း တစ္သိန္းခြဲေလာက္ ရင္နာသြားမယ္။

ေအးေပါ့ေလ ဒါေၾကာင့္လဲ သူတို႔က ဂ်ပန္ျဖစ္ေနတာေပါ့။ (အဲလိုေျပာရင္ မ်ိဳးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္ေတြက ကိုယ့္ကို အႀကိမ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေလာက္ ကိုင္ေဆာင့္ခ်င္ေနမလား မသိဘူးေနာ္)

:(
ဘယ္သူဘာထင္ထင္

(dont care)1000

mirror said...

မယ္ညီေျပာတာ မွန္ပါ့...။
ေက်ာပုိးအိတ္ေလးေတြလြယ္ထားတယ္..
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလးေတြကုိယ္စီသယ္လုိ႔..
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကပဲ ကိုယ့္သယ္သလား။
ကုိယ္ကပဲ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကုိ သယ္မိေလသလား..မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူး ကုိရြာသားေရ..

Anonymous said...

လူငယ္ေတြကိုယ္တိုင္ကိုက “ငါတို႕ေတာ့ ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္” လို႕ အမွန္အတိုင္း သိၾကၿပီး၊ အဲဒီလမ္းကို ေရစုန္ေမ်ာ မလိုက္ပဲ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚနဲ႕ အမွားအမွန္ဆံုးျဖတ္တတ္ၿပီး ေဖာက္ထြက္ၾကိဳးစားတတ္ရင္ ေကာင္းႏိုင္ပါတယ္လို႕ ယူဆတယ္၊ သင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာအမွန္ေတြကို သူတို႕ကိုယ္တိုင္ရွာေဖြတတ္ဖို႕ပဲ လိုပါတယ္ေလ။

မယ္႔ကိုး said...

ကိုရြာသားေရ...ခံစားခ်က္တူသူေတြပါ။
ကိုရြာသားက အားလံုးရဲ ့ကိုယ္စားေျပာေပးသလို ခံစားရပါတယ္။

သီဟသစ္ said...

ကုိရြာသားေရ

ျမင္ေစခ်င္တယ္ ေတြ႔ေစခ်င္တယ္ တကယ္ျဖစ္ေစခ်င္တယ္

ဘယ္ေတာ့လဲ

ေမာတယ္

ရီတာေျပာသလုိပဲ ေနာက္ပုိင္းေတြ ပုိဆုိးလာေနျပီ ထင္တာပဲ

ခင္မင္စြာျဖင့္
သီဟသစ္

မီယာ said...

ရြာသားေရ ဖတ္ၿပီး တယ္မွန္ပါလားလိုု႔ ေတြးေနမိတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း တုိးတက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ ရုိးသားႀကိဳးစား စူးစမ္းလုိတဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ တေန႔တလံ ပုဂံဘယ္ေရြ႕မလဲ လုိ႔...

အိုင္လြယ္ပန္ said...

တန္ဖိုး႐ွိတဲ႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပဲဗ်ာ ...

ဖိုးသၾကၤန္ said...

ဘယ္သူမွ မေၿပာတဲ႕ အၿဖစ္သင္႕ဆံုးအေၿဖ

"ကဲ
ဘာစလုပ္ၾကမလဲ။"

ညီလင္းသစ္ said...

ထူးခြ်န္ထက္ျမက္ၿပီး ဥာဏ္ရည္ျမင့္မားတဲ့ ကေလးေတြ ကိုျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ဖို႔အတြက္ မိဘတိုင္း၊ အကိုအမတိုင္း၊ ဆရာ ဆရာမတိုင္း၊ လူႀကီးတိုင္းမွာ တာဝန္႐ွိပါတယ္၊

စူးစမ္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ေမးတာကို စိတ္႐ွည္႐ွည္နဲ႔ ျပန္႐ွင္းျပဖို႔ လိုပါတယ္၊ အဲဒီလို ႐ွင္းျပႏိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္က အၿမဲတမ္း ေလ့လာေနဖို႔ လိုတယ္၊ ဒါမွ ကိုယ္လည္း တိုးတက္လာမယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ အေျဖကိုၾကားရတဲ့ ကေလးအတြက္လည္း ဒီထက္ပိုၿပီး စူး႐ွ၊ တိက်တဲ့ စူးစမ္းမႈေတြလုပ္ဖို႔ ျဖစ္လာေစလိမ့္မယ္၊

ဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ အထက္မွာ ေျပာခဲ့ၾကသလို “လွ်ာမ ႐ွည္နဲ႔” တို႔၊ “နင္နဲ႔ငါ ဘယ္သူဆရာလဲ” တို႔ စ,တာေတြနဲ႔ စိတ္မရွည္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကုိယ္လည္း မသိလို႔ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပန္ၿပီး မ႐ွင္းျပဘူး ဆိုရင္ ကေလးေတြမွာ ေမးတတ္၊ ျမန္းတတ္တဲ့ အက်င့္ေတြ ေပ်ာက္သြားၿပီး၊ ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြး နိမ့္က်ေနတဲ့၊ ယံုၾကည္မႈေတြ ေပ်ာက္ဆံုးေန တဲ့ လူတိုးမတိုးဝံ့တဲ့ လူႀကီးေတြပဲ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္၊ မစဥ္းစားတတ္ၾကေတာ့ဘဲ သူမ်ားေျပာသမွ် ယံုတဲ့သူေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္၊

တကယ့္ကို ပို႔စ္ေကာင္းေလး တစ္ပုဒ္ပါပဲ...။

Unknown said...

Ywathalay..... I read your post with much enthusiasm and agree with you. We have been grown up in a broken education system even though I am a generation older than you are. We became the victims of the constant changes in educational system.During our time, it was so hard to get a job for those of them who earned arts /science undergrad degree unless they had a good connection to the higher level of officials .....I mean any kind of government job. There were some exceptional cases though. Very few opportunites to go abroad for study or work as it was so difficult to get a passport. So, apparently most of us were confined in the country with no hope ,and some became the big frogs in a small pond. That was then. Now that quite a number of Burmese , studying /working abroad are witnessing the different world that we have never known. Little do we know that we are entitled to different opinions as we used to live in a yes sir culture when it comes to teachers and bosses. Otherwise we would be perceived as a defiant one. As a result, we lack to larger extent the creative thinking, curiousity etc. We all are the products of the very flawed educational system and that conservative tradition. Consequently, on world stage the Burmese behave like shy and conservative people, facing many challenges. It takes the country to change all those stuffs. Ywathalay.....hang in there! Hopefully, you are young enough to see the better changes and stand tall as a Burmese.

By the way ,I was born and raised in Monywa.

မြန္ said...

မြန္က သူနာျပဳတကၠသိုယ္က ဘြဲ႕ရတယ္
ဒီမွာ ေက်ာင္းျပန္တက္ေတာ႕ အရူးမီးဝိုင္းျဖစ္ေနတယ္
လူ႕အသက္နဲ႕လုပ္ရတဲ႕အလုပ္ေတြက တတ္ကၽြမ္းမႈမရွိရင္ ကိုယ္႕အတြက္ထက္ လူေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ အဆိပ္ပဲ
မြန္ေက်ာင္းျပန္တက္ေနေပမယ္႕ ျမန္မာျပည္မွာ မြန္႕ထက္ဆိုးတဲ႕ သူနာျပဳဘြဲ႕ရေတြ က်န္ခဲ႕ေသးတယ္ အလုပ္လုပ္ေနၾကတယ္ လူ႕အသက္ေတြနဲ႕
ေတြးတိုင္းေမာတယ္

Rita said...

ေအာ္ လူ႕အသက္ေတြနဲ႔
ေတာ္ေသးတယ္
ကိုယ့္ခမ်ာ Steel column ေတြနဲ႔ ေတြ႕ေနလို႔။

Unknown said...

ဒီေဆာင္းပါးေလး ျပည္တြင္းက စာေစာင္ေလးမွာ တင္ခ်င္မိတယ္
ဖတ္မိၾကပါ့မလားေတာ့မသိ
ေသခ်ာတာေတာ့ မ်က္စိမွတ္ဖတ္မွာဆုိတာပဲ

တုိ ့ေတြတုန္းကေတာ့ ျမင္ဖူးတယ္ဆုိယုံ လက္ေတြ ့လုပ္ခဲ့ရတယ္
ဒီေရာက္ေတာ့ ကေလးေတြလုပ္တာျမင္ၿပီး ငယ္၂ကဘ၀ကုိယ္ ျပန္သနားတယ္ က်န္ခဲ့တဲ့လူငယ္ေလးေတြကုိ သနားမိတယ္