10 March 2019

ဖီရန္႔ေဇနဲ႕ ေတြ႕ဆံုျခင္း ဒုုတိယရက္



မနက္ေစာေစာႏိုးတာနဲ႕ တည္းတဲ့အိမ္ကေန ဒူရိုမိုကိုလမ္းေလွ်ာက္လာၾကတယ္။ လူသိပ္မရွဳပ္ေသးတဲ့ ဒူရိုမိုေရွ႕မွာ ဓါတ္ပံုရိုက္ျပီး ဖြင့္တဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္မွာ မနက္စာစားၾကတယ္။ အီတလီမွာ ေနာက္ထပ္ထူးျခားတာတခ်က္က ေကာ္ဖီကို ေကာင္တာမွာ ေသာက္တာနဲ႕ စားပြဲမွာ ေသခ်ာထိုင္စားတာ ေစ်းမတူဘူးဆိုတာပါပဲ။

တိုးဂိုက္ခ်ိန္းထားတဲ့ အခ်ိန္ ခ်ိန္းထားတဲ့ ေနရာကို အေရာက္သြားၾကတယ္။ ေရာက္ႏွင့္ေနတဲ့ တိုးဂိုက္က လတ္မွတ္ေတြ ထုုတ္ေပးျပီး ေနာက္က်ေနတဲ့ အဖြဲ႕တဖြဲ႕ကို ထပ္ေစာင့္ရတယ္။ လူစံုျပီဆိုတာနဲ႕ ဆန္တာမာရီယာလို႕ အမည္တြင္တဲ့ ဘုရားေက်ာင္းထဲကို ေခၚေဆာင္သြားပါေတာ့တယ္။ သမိုင္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ရွည္လ်ားၾကာျမင့္စြာ ရွိခဲ့တဲ့ ဒီဘုရားေက်ာင္းဟာ ဖီရန္႕ေဇျမိဳ႕မွာ ဒုတိယေျမာက္တည္ထားခဲ့တာျဖစ္ျပီး ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပဳျပင္မြမ္းမံမွဳေတြနဲ႕ ယေန႕ထက္တိုင္ တခမ္းတနား တည္ရွိေနခဲ့တာ.








ဒူရိုမိုထဲမွာ တိုးဂိုက္ရွင္းျပျပီးတာနဲ႕ ဓါတ္ပံုေတြရိုုက္တယ္။ သူနဲ႕ ဝင္လာတာမို႕ ကန္႕သတ္နယ္ေျမေတြကို ဝင္ခြင့္ရတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းေရွ႕မွာ တန္းစီတဲ့ လူတန္းရွည္ကို ေက်ာ္ဝင္လာရတာဆိုေတာ့ ေငြပိုကုုန္ေပမယ့္ ကုန္ရက်ိဳးနပ္တယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ က်ေနာ့လို ရက္တိုေလးပဲ လာလည္တဲ့သူအတြက္ကေတာ့ အခ်ိန္က ေရႊထပ္ရွားတယ္ မဟုတ္လား။

ဒူရိုမိုကေန ေနာက္ထပ္ၾကည့္မယ့္ အူဖိဇီ ျပတိုက္ကို သြားၾကတယ္။ လမ္းမွာ ပလာဇို ဘက္ခ်ီယုုိကိုဝင္ၾကည့္ၾကတယ္။ နာမည္ေက်ာ္ နတ္သူငယ္ေတာ္ေလးကိုလည္း ဓါတ္ပံုရိုက္ခဲ့တယ္။
ျပတိုက္ကိုဝင္မယ့္လက္မွတ္နဲ႕ တိုးဂိုက္ကို သူတို႕ရံုးမွာသြားရွာရတယ္။ လမ္းမွာရွိတဲ့ အရုုပ္ေတြလည္း ဓါတ္ပံုရိုက္ပစ္ခဲ့တယ္။ ပစၥည္းထုုတ္တခ်ိဳ႕ကို ရံုးမွာ အပ္ထားခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအူဖိဇီျပတိုက္ဟာ ကမာၻမွာ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ တန္ဖိုုးၾကီး အႏုုသုုခုုမလက္ရာေတြကို တစုုတစည္းတည္းထားတာမို႕ တႏွစ္ကို ခရီးသြားဧည့္သည္ႏွစ္သန္းေလာက္ ဝင္ေရာက္ၾကည့္ရွဳၾကတယ္လို႕ စစ္တမ္းမ်ားကဆိုပါတယ္။
ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားလွတဲ့ ဒီအႏုပညာေတြအားလံုးကိုု ပိုင္ဆုိင္ခဲ့တာ Medici လို႕ေခၚတဲ့ မိသားစုု တစုုတည္းကပါ။ ဆရာဝန္မ်ိဳးႏြယ္စုုျဖစ္ေပမယ့္ အီတလီမွာ မက္ဒီဆီဆိုုတဲ့ ဘဏ္လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ရာကေန ေတာ့စကားနားနယ္ေျမရဲ့ အရွင္သခင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ေတြျဖစ္လာၾကတာတဲ့ေလ။ ျပတိုက္ေလ့လာဖို႕ က်ေနာ္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္က သံုးနာရီ တကယ္ ျပတိုက္ထဲကိုေရာက္တဲ့အခါ သံုုးရက္ေလးရက္ေလာက္ ၾကည့္မကုန္ႏိုင္တဲ့ အရာေတြကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။

ျပတိုက္ၾကီးရဲ့ အဆံုးနားမွာ ဒီမိသားစုပိုင္ပစၥည္းေတြကို ေတာ့စကားနယ္ေျမတခုလံုုးအတြက္ လွဴဒါန္းခဲ့သူ အန္နာမာရီယာရဲ့ ပန္းခ်ီကားရွိပါတယ္။ မက္ဒီဆီမိသားစုုရဲ့ ေနာက္ဆံုးမ်ိဳးဆက္ အေမြခံသူ ဒီအမ်ိဳးသမီးရဲ့ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္သာ ဒီတန္ဖိုးၾကီးမားတဲ့အရာေတြကိုု တေနရာတည္းမွာ ေလ့လာခြင့္ ၾကည့္ခြင့္ရတာပါ။ ေနာက္ထပ္တရားက်စရာအေကာင္းဆံုးက ဒီေလာက္ အထိေအာင္ ခ်မ္းသာတန္ခိုုးထြားခဲ့တဲ့ မိသားစုုမ်ိဳးႏြယ္စုၾကီး ဘာမွယူေဆာင္မသြားႏိုင္ပဲ ေနာက္ဆံုးမ်ိဳးဆက္ပါ ျပတ္သြားခဲ့တာကိုပါပဲ။

ဂိုက္အမ်ိဳးသမီးက ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္လို႕ ေျပာလိုက္တဲ့အခါမွာ တနာရီေက်ာ္ေက်ာ္ၾကာသြားခဲ့ျပီ။ ဒါေတာင္သူက အေရးပါတဲ့ အရာေလးေတြကိုျပသြားခဲ့တာ။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျပတိုက္ထဲ ၾကည့္ေတာ့ ဆိုေတာ့ ဘယ္ကေန စၾကည့္ရမလဲ ေတြေဝေစတယ္။ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြၾကည့္ျပီးရင္ ထြက္ၾကမယ္လို႕ တိုင္ပင္ထားၾကတယ္။ ေျခေထာက္ေတြလည္း ေတာင့္ေနျပီေလ...

ဒီေန႕ေနာက္ဆံုးၾကည့္မယ့္ အရာကေတာ့ ေဒးဗစ္ပဲ။ ေဒးဗစ္ဆီမေရာက္ခင္ ဟာေနတဲ့ ဝမ္းကို ျဖည့္ရတယ္။ ျပတိုက္နဲ႕ တလမ္းေက်ာ္က ေခါက္ဆဲြဲျပဳတ္ဆိုင္ ရာမင္ေတြ႔တာနဲ႕ဝင္စားၾကတယ္။ တကယ္က တရုတ္ေတြဖြင့္ထားတဲ့ စားေသာက္ဆိုင္....

အေကဒါးမီးယားျပတိုက္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ျပတိုက္ဝင္ရမယ့္အခ်ိန္ ေစာေနေသးတယ္ ခဏေစာင့္ပါဆိုလို႕ ေစာင့္ေနရေသးတယ္။  ျပတိုက္ခ်ိန္ အနားနီးေတာ့မွပဲ လက္မွတ္ထုတ္ေပးပါတယ္။ ျပတိုက္ထဲက ဧည့္သည္အေရအတြက္ကို ကန္႕သတ္ခ်င္လို႕နဲ႕ တူပါတယ္။



ဒီျပတိုက္ထဲမွာေတာ့ မိုက္ကယ္အန္ဂ်လိုရဲ့ လက္ရာအေတာ္မ်ားမ်ားကို ထားရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕တဝက္ မျပီးျပတ္ေသးတာေတြလည္း ရွိေနတယ္။ ေဒးဗစ္ကေတာ့ လူအၾကည့္မ်ားဆံုးဆိုပါေတာ့. လူသားတေယာက္ရဲ့  ခႏၶာကိုုယ္နဲ႕ အနီးစပ္ဆံုး ထုုဆစ္ထားတဲ့ အတတ္ပညာကိုေတာ့ ဘယ္သူမဆို မခ်ီးက်ဴးပဲ မေနႏိုင္ၾကပါဘူး။

ညာဖက္လက္က ေသြးေၾကာမွ်င္ေတြအထိ အသက္ပါေအာင္ ထုဆစ္ထားတဲ့ မိုက္ကယ္အန္ဂ်လိုရဲ့ ဖန္တီးမွဳ အႏုုပညာကေတာ့ အခုုထိတိုင္ စြဲေဆာင္ေနခဲ့တုုန္း...

ေဒးဗစ္ကေန ျပန္လာေတာ့ ေမွာင္ေနျပီ။ ဖီရန္႕ေဇကို ႏွဳတ္ဆက္ဖို႕ အထုတ္ေတြ သိမ္းဆည္းၾက၊ သူတို႕ဆီက အံ့ခ်ီးမကုန္တဲ့ အႏုပညာအေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကရင္း.......

No comments: