14 November 2014

က်ေနာ္နဲ႕ ဂ်ိဳဂ်ကာတာ (၅)



ဒီေန႕ နန္းေတာ္ကိုသြားဖို႕ ေရြးခ်ယ္ထားတယ္။ အင္ဒိုနီးရွားက ျပည္နယ္ေတြလို ခြဲျပီးအုပ္ခ်ဳပ္တာမုိ႕ နယ္တခုမွာ ဘုရင္ တေယာက္ရွိေနတတ္ေလရဲ့။ က်ေနာ္တို႕ဆီက ရွမ္းေစာ္ဘြားေတြလို ေနမယ္။ ဂ်ိဳဂ်ကာတာနန္းေတာ္မွာ ဂီတနဲ႕အကကို စေနေန႕တိုင္း တင္ဆက္တာမို႕ က်ေနာ္ ဒီေန႕ကို ေရြးခ်ယ္ထားခဲ့တာပါ။

မနက္စာကို စားရင္း က်ေနာ္စိတ္က တက္ၾကြေနခဲ့ျပီ။ ဂ်ိဳဂ်ကာတာဟာ ဂ်ကာတာတကြ်န္းလံုုးမွာ ရိုုးရာအႏုပညာထိန္းသိမ္းထားရာေနရာ။ သူမ်ားႏိုင္ငံရဲ့ ရိုုးရာယဥ္ေက်းမွဳကို ျမင္ခြင့္ရမွာမုိ႕ ထင္တယ္။ ၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား  အရင္လို အေႏွးအေတြ႕တဲ့ ကိုးနာရီေက်ာ္ကတည္းက က်ေနာ္ အျပင္မွာ ထြက္ေစာင့္ေနခဲ့တယ္။ ကားသမား ဘုိးေတာ္ၾကီးက ေပၚမလာဘူး။ ဂီတပြဲက ဆယ္နာရီမွာ စမွာ။ လူက ဖင္တၾကြၾကြျဖစ္ေနျပီ။

ဟိုတယ္ထဲကို ဝင္လိုက္ထြက္လိုက္နဲ႕ ေယာက္ယပ္ခတ္လို႕။ ဧည့္ၾကိဳကိုလည္း ေမးထားတယ္ ဟိုတယ္ကေန နန္းေတာ္ကို သြားဖို႕ ဘယ္ေလာက္ၾကာသလဲလို႕။ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ကေန နာရီဝက္တဲ့။ ဒါဆို ကားသမားၾကီးက ေရာက္သင့္ေနျပီ။ ကိုးနာရီခဲြ ဟမ္…ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ထ ီးတင္ပြဲလည္း မမွီ ဘုန္းၾကီးပ်ံလည္း လြတ္ေတာ့မယ္။ ျပီးေတာ့ ေနာက္စေနတခုအထိ က်ေနာ္က ေနမွာမဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီအခြင့္အေရးလြတ္သြားရင္ က်ေနာ္ ေနာက္တေခါက္ ထပ္လာမွပဲ ရေတာ့မယ္။ ေသြးေတြက ဆူပြက္လာတယ္။

ေအးဂ်င့္ကို ဖုန္းဆက္လိုက္တယ္။ မင္းတုိ႕ကားသမားက ခုထိမလာေသးဘူး ငါမေစာင့္ႏုိင္ေတာ့ဘူး ဒီေန႕အစီအစဥ္ ဖ်က္တယ္လို႕။ တလက္စတည္း ဟိုတယ္ကို တကၠစီငွားခုိင္းလိုက္တယ္။ ေရာက္မယ့္ေရာက္ေတာ့လည္း ကားသမား ဘုိးေတာ္ေကာ၊ တကၠစီပါ တျပိဳင္တည္း။ ကားသမားဘုိးေတာ္က I am Sorry. I am Sorry. ဆိုတာကို တြင္တြင္ရြတ္တယ္။ ဒီ့ထက္လည္း သူက ဘာမွ မေျပာတတ္ဘူးေလ။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ အသက္ၾကီးပါတယ္ေလ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႕ ျပန္ေလွ်ာ့လိုက္တယ္။ တကယ္က အေတာ္ေလး ေနာက္က်သြားျပီပဲမဟုတ္လား။ ျပန္ျပင္လို႕ မရတဲ့အစိတ္အပိုင္းေတြကို လိုက္ျပီး ခံစားေနတာထက္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္တာ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကို ဦးစားေပးလိုက္တာအမွန္ဆံုးပဲေလ။ တကၠစီသမားကို ေတာင္းပန္ျပီး မူလအစီအစဥ္အတိုင္းပဲ သြားလိုက္ေတာ့တယ္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ သိပ္မၾကည္ ဟန္မေဆာင္တတ္တဲ့ က်ေနာ့မ်က္ႏွာကလည္း ခပ္တည္တည္ျဖစ္ေနမွာေသခ်ာတယ္။


နန္းေတာ္ကိုေရာက္ေတာ့ အဝင္မွာ တခါတည္း ဧည့္လမ္းညႊန္ကိုပါငွားရပါတယ္။ ဂီတပိုင္းျဖစ္တဲ့ ဆိုင္းဝိုင္းကေတာ့ ျပီးလုနီးျပီ။ နန္းေတာ္ဝန္ထမ္းေတြကို နန္းေတာ္ဝန္းက်င္မွာပဲ အိမ္ရာေတြ စီစဥ္ေပးထားျပီး သူတို႕ဟာ ႏုုိင္ငံအတြင္းေကာက္ခံတဲ့ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရပါသတဲ့။



နန္းေတာ္တံခါးေပါက္က အေစာင့္ဘီလူးပံုပါ။
ယခုုအခ်ိန္အထိ အသံုုးခ်ဆဲ ဘုုရင့္ေဝါယာဥ္


တကယ္က ဘုရင္နဲ႕ ဘုရင့္မိသားစုလည္း ဒီဝန္းထဲမွာ ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခားဧည့္သည္ေတြ ခရီးသြားေတြကိုလည္း ဧရိယာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေလ့လာလည္ပတ္ခြင့္ေပးထားခဲ့တယ္။ ျပတိုက္လုိမ်ိဳး အခန္းထဲမွာေတာ့ နန္းတြင္းသံုး ပါတိတ္ေတြပါ ခင္းက်င္းထားတယ္။ အဲ့ဒီပါတိတ္အဆင္ေတြကို သာမန္ျပည္သူေတြ လံုးဝ ဝတ္ခြင့္မရွိဘူးဆိုတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာမွာေတာ့ နန္းသံုးအဆင္ေတြျဖစ္ျပီး ဓါတ္ပံုရိုက္ခြင့္ တားျမစ္ထားတာေတြ႕ရတယ္။ အလယ္ပိုင္းဂ်ာဗားကြ်န္းျဖစ္တဲ့ ဂ်ိဳဂ်ကာတာက ပါတိတ္ဆင္ေတြဟာ အျဖဴအမည္းနဲ႕ အေရာင္ေဖ်ာ့ေတြကုိ သံုးတာမ်ားျပီး၊ ဆူရာဗာရာလိုမ်ိဳးမွာက်ေတာ့ အေရာင္ေတာက္ေတာက္စိုစိုေတြကို သံုးၾကတာ။ ေသခ်ာတာေတာ့ ေစ်းထဲမွာ ေတြ႕ရတဲ့ ပါတိတ္ဆင္မ်ိဳးေတြ မဟုတ္တာပါ။







ေနာက္ဆံုးပိတ္မွာေတာ့ အက အခင္းအက်င္းဆီကို ဦးတည္လိုက္တယ္။ နန္းတြင္းမွာ ေဖ်ာ္ေျဖတဲ့ အကပညာရွင္ေတြကိုလည္း ဝန္ထမ္းေတြအျဖစ္ ခန္႕အပ္ထားတာျဖစ္တယ္လို႕ ဧည့္လမ္းညႊန္က ရွင္းျပတယ္။ ပထမဆံုး အက ကေတာ့ အပ်ိဳေတာ္အကနဲ႕တူတယ္။ ကျပတဲ့သူေတြဟာ ဘုရင္အေရွ႕မွာ ေဖ်ာ္ေျဖေနတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ကျပတာပဲျဖစ္တယ္။ ဝင္လာတဲ့သူတိုင္း ထုိင္လွ်က္ကေနမွ ကျပရမယ့္ ေနရာကို ေရႊ႕ျပီး တေလးတစားဝင္လာတယ္။



ဒုတိယတခုအေနနဲ႕ သူငယ္ေတာ္အကနဲ႕ေဖ်ာ္ေျဖတယ္။ ကျပသူတေယာက္တည္းျဖစ္ေပမယ့္ ပရိတ္သတ္အားလံုးကို ဖမ္းစားႏိုင္ပါေပတယ္။ 





ေနာက္ဆံုးတခုအေနနဲ႕ ရာမယဏဇာတ္ထဲက ကၾကိဳးတခုနဲ႕တင္ဆက္တယ္။ ထူးျခားတာက ဒီတခါ ကျပသူေတြအားလံုး မတ္တပ္ရပ္ျပီး လံုုခ်ည္အနားတဖက္ကိုု ျဖန္႕ကိုင္ကာ ဝင္လာၾကတာပါပဲ။ ျပီးေတာ့ အတိုက္အခိုက္ပံုစံေတြပါ ထည့္သြင္းကျပတာကုိပါ ေတြ႕ရတယ္။

ကျပေဖ်ာ္ေျဖတဲ့သူေတြရဲ့ ကြ်မ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ စနစ္က်မွဳက လက္ကိုႏွဳတ္တာ ေျခကို ရုပ္တာကအစ အတိအက်ပဲ။ တေယာက္ကိုတေယာက္ အခ်က္ေပးတာမ်ိဳးမရွိပဲ။ စည္းခ်က္နဲ႕ အညီ လွဳပ္ရွားသြားတဲ့အခါ အႏုပညာဆိုတဲ့ ဖမ္းစားမွဳတခုကို  ပရိတ္သတ္အားလံုး အငိုက္မိသြားျပီေပါ့။

နန္းေတာ္အေရွ႕မွာ ေရာင္းေနတဲ့အသီး ဘာသီးမွန္းမသိပါ။ ေမးလို႕လည္း မရလိုု႕ ဓါတ္ပံုုရိုုက္ယူလာခဲ့တယ္။




နန္းေတာ္ထဲကေန ထြက္လာတဲ့အခါ တာမန္ဆာရီလို႕ေခၚတဲ့ ဘုရင့္ခ်ိဳးေရေတာ္သံုး ေနရာကိုသြားတယ္။ အေဆာက္အဦးပံုစံကုိ ဘုရင့္ေခါင္းေဆာင္းနဲ႕ အလားပံုစံတူ ေဆာက္ထားတာလုိ႕ဆိုပါတယ္။ ဘုရင့္ကန္နဲ႕ တျခားမိဖုရား၊ သားေတာ္သမီးေတာ္တုိ႕ေရကန္ၾကားမွာ အေဆာက္အဦးတခုနဲ႕ျခားထားတယ္။ အေဆာက္အဦးရဲ့ အျမင့္ေနရာမွာ ဘုရင္အိပ္ေဆာင္လိုထားျပီး ဘုရင္က ေလသာျပတင္းကေန ပန္းပြင့္ တပြင့္ ပစ္ခ်ေပးလိုက္တယ္။ အဲ့ဒီပန္းပြင့္ကုိ ရတဲ့မိဖုရားဟာ ဘုရင္နဲ႕အတူ အဲ့ဒီအိပ္ေဆာင္မွာ စံခြင့္ရတယ္လုိ႕ဆိုတယ္။ သူ႕ေရြးခ်ယ္ပံုကလည္း မဆုိးပါလားလုိ႕ေတြးမိေစတယ္။




မိဖုရားေတြ ထားတဲ့ အေဆာင္ကိုလည္း သြားၾကည့္ျဖစ္တယ္။ အခုေတာ့ ပ်က္စီးေနျပီျဖစ္ေပမယ့္ အေဆာင္ေဆာင္အခန္းခန္းေတြနဲ႕ မိဖုရားေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမလဲဆိုတာ ႏွစ္ထပ္အေဆာက္အအံုၾကီးကို ၾကည့္ျပီး သံုးသပ္ၾကည့္ႏုိင္တယ္။

နန္းေတာ္က ေန႕တပိုင္းနဲ႕ျပီးသြားတာမုိ႕ ဘယ္သြားခ်င္ေသးလဲလို႕ ေမးတဲ့အခါ က်ေနာ္က မေက်ပဲြျဖစ္တဲ့ ပါရာဘန္နန္းကို ျပန္သြားခ်င္တယ္လုိ႕ ေျပာလိုက္တယ္။ ရတယ္ေလတဲ့ ပိုက္ဆံ ငါးေသာင္းထပ္ေပးမယ္ဆို ရတယ္တဲ့။ အိုေခ ဆုိျပီး က်ေနာ္တုိ႕ ပါရာဘန္နန္းကို ဆက္ပါေလေရာ….

No comments: